Smycze reklamowe

Gadżety reklamowe to ciekawa forma reklamy i promocji, ponieważ w odróżnieniu od większości innych form reklamy stale towarzyszą one odbiorcom. Przykładem mogą być tu smycze reklamowe. Najczęściej występują one jako smycze na klucze, okulary i inne drobne przedmioty, które często się gubią. Kluczy i okularów używamy na co dzień, osoba obdarowana smyczą reklamową ma więc codzienny kontakt z umieszczoną na niej reklamą. Szukając kluczy, sama trafia do naszej reklamy - to nie my szukamy klienta, ale on nas. Smycz reklamowa stanowi więc najciekawszą formę gadżetu reklamowego, odznaczając się szczególnie wysoką skutecznością marketingową.

Podobnie jak inne gadżety reklamowe, smycze rozdajemy za darmo, jako drobne upominki. Stanowić mogą one także dodatkowe nagrody w losowaniach i konkursach lub atrakcyjny dodatek do zakupionych towarów i usług. Smycz powinna być jednak trwała i ładnie wykonana - nie powinna kojarzyć się z odbiorcy reklamy z przedmiotem tanim i tandetnym. Atrakcyjne wzornictwo upominku z pewnością podniesie skuteczność naszych działań reklamowych.

Skuteczność gadżetów reklamowych nie opiera się jednak tylko na ciekawym wzornictwie, wiąże się także z prostotą tych przedmiotów. W projektowaniu smyczy reklamowych istotne jest to, by nie było na nich nadmiaru kolorów i elementów rozpraszających uwagę odbiorcy. Centralnym elementem powinno być logo naszej firmy. Nie należy umieszczać go w sposób natarczywy, ważne jest jednak, by stale zwracało na siebie uwagę. W sumie w projektowaniu smyczy reklamowej ważne jest wypośrodkowanie celu reklamowego i estetyki przedmiotu.

Ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie reklamy nie na pasku smyczy, ale na jej zapięciu. To rzadziej stosowane rozwiązanie ze względu na oryginalność z pewnością silniej przykuje uwagę właściciela gadżetu. Zapięcie nie musi być zresztą metalowe - równie praktyczne jest zapięcie smyczy reklamowej wykonane z tworzywa sztucznego. Jest one w dodatku tańsze i łatwiej umieścić na nim nadruk.

Przy projektowaniu smyczy reklamowych warto pamiętać o grupach docelowych reklamy. Są to często dzieci i osoby w podeszłym wieku, a więc ludzie częściej gubiący drobne przedmioty. Tak treść reklamy, jak i forma graficzna smyczy reklamowej powinna być dopasowana do odbiorców. Warto więc pamiętać, że gust tych grup docelowych jest odmienny, niż gust panujący wśród osób w innych grupach wiekowych.